Vyhnite sa chybám pri využití POP / POS materiálov, môžu mať vplyv na predaj
Pridané: 10.02.2017 | Autor: Helmut_Zabal | Pridal: Medo
Point of Sale (miesto predaja) alebo Point of Purchase (miesto nákupu) označujú rovnakú vec, len jedenkrát z pohľadu obchodníka, druhýkrát z pohľadu zákazníka. Patria k základným materiálom podporujúcim predaj na mieste s ponukou produktov a služieb. Aby však tieto in-store kampane boli efektívne a prinášali žiaduce výsledky, je potrebné riadiť sa základnými pravidlami.
V praxi stále narážame na situácie, kedy aj skúsení marketéri robia základné školácke chyby, a tým nielenže potenciál POP / POS nosičov nevyužívajú naplno, ale priamo ovplyvňujú efektivitu ich vplyvu. Dobre zvolené a zacielené POP / POS materiály dokážu upútať zákazníkovu pozornosť a ovplyvniť jeho konečné rozhodnutie o kúpe. Ponúkajú takmer neobmedzenú variabilitu využitia, záleží len na kreativite a dostupných technológiách. Pri realizácii dajte pozor na to, aby ste sa nedopustili základných chýb.
Lepšie dobre umiestnený klasický stojan než zle umiestnený vizuálny kreatívny nosič
Správne umiestnenie je kľúčovým atribútom ovplyvňujúcim úspešnosť. Pri hľadaní vhodného umiestnenia sa zamerajte na exponované miesta v rámci predajne. Ide o miesta, kde sa pohybuje najviac zákazníkov. Zamerajte sa na dôležité produktové sekcie a nosič umiestnite na začiatok alebo do prvej polovice v smere pohybu zákazníka. Tieto materiály tiež nie je vhodné umiestňovať v prvej tretine predajnej zóny, keď ešte zákazník nie je plne v nákupnom móde. V tejto časti nie sú kupujúci naklonení impulzným nákupom a vnímanie reklamných nosičov je podstatne nižšia. Tiež relevantná pozície by mala byť samozrejmosťou. Ak chcete pozornosť zákazníka prilákať k ponuke na nákup drogérie, neumiestňujte pútač do sekcie ovocie / zelenina.
Kľúčové sú farby
Majte na pamäti, že POP / POS materiály by v zákazníkovi mali aktivovať povedomie o značke a prepojiť ho s predchádzajúcou skúsenosťami a znalosťami. Vizuálne elementy sú dôležité, preto by mali byť dostatočne veľké, kontrastné a vyvedené vo farbách typických pre daný produkt a značku. Farby sú neoddeliteľnou súčasťou komunikácie značiek a sú kľúčové pre rozpoznanie daného produktu v mieste predaja.
Pozor na splynutie s pozadím
Dôležité je zasadenie reklamného nosiča do správneho prostredia. Nesústreďte sa preto len na poňatie samotného materiálu, ale vezmite do úvahy aj bezprostredné okolie, kde má byť umiestnený. Pozadie propagačných materiálov je nemenej dôležitou súčasťou prezentácie tovaru. Či bude pozadie čierne, biele alebo pestrofarebné, hrá veľkú úlohu. Dajte si tiež pozor, aby nosič nebol zhodný s farbou samotného produktu. Ak má napríklad produkt žltý obal a je umiestnený v regáli, vyvarujte sa nosičom žltej farby.
Účelnosť materiálu
POP / POS materiály môžu byť vyrobené z celej rady materiálov - papier, plast, kov alebo sklo. Poslednou dobou sú vďaka svojim praktickým vlastnostiam a variabilite využitia hitom reklamné nosiče z kartónu. Sú účelné, vhodné a 100% recyklovateľné. Inšpiráciu hľadajte u Paketo.one, špecialistu na POP/POS materiály z kartónu, lepenky a papiera. Majú k dispozícii veľmi flexibilný, vlastný vývojový a konštrukčný tím, ktorý používa najaktuálnejší špičkový softvér pre návrhy, konštrukciu a vizualizáciu POP / POS materiálov, obalov, vzoriek a ďalších kartónových a lepenkových výrobkov. V ponuke sú široké možnosti spracovania a tlač veľkého rozmeru vo fotografickej kvalite.
Komentáre
Ďalšie články
Hudbarss
Lana Del Rey – Sziget má ďalšie hviezdne meno v tohtoročnom line-upe! (+ VIDEO)
Strapo a Peter Aristone vystúpia na Szigete! (+ VIDEO)
Posledný aprílový víkend bude Bratislava hostiť nový hudobný festival SHARPE
Rock pod Kameňom 2018 doplnia rýchlici DragonForce a pesničkár Tomáš Klus (+ VIDEO)
Panoráma a 1. miesto - Bažant Pohoda Online 2011. Zahrejte sa, a pozerajte WARM UP na MeToo.sk.
Tomi Popovič: „Chcem predávať milióny albumov“
Bažant Pohoda ONLINE 2011 na jednom mieste! Pozrite si záznamy koncertov, predstavení aj diskusií.
Bažant Pohoda ONLINE 2011: Program vysielania na MeToo.sk
Koncert hviezd na MeToo: Nela Pocisková a Martin Chodúr + VIDEOPOZDRAVY + ZÁZNAM
Rock pod Kameňom 2018 doplnia rýchlici DragonForce a pesničkár Tomáš Klus (+ VIDEO)
Posledný aprílový víkend bude Bratislava hostiť nový hudobný festival SHARPE
FESTÍK zverejnil kompletný hudobný program! (+ VIDEO)
Strapo a Peter Aristone vystúpia na Szigete! (+ VIDEO)
Jaromír Nohavica sa vracia na bratislavské pódiá a to hneď dvakrát! (+ VIDEO)
Projekt IN CASTLE prináša druhé svetové meno: CLEAN BANDIT! (+ VIDEO)
Filmrss
Ridley Scott natočil hororový seriál – The Terror (+ VIDEO)
Život? Raz možnoaj na inej planéte
Premiérové seriály na AMC vrcholia
Vychutnajte si na Vianoce veľa lásky (+ VIDEO)
Martin Šulík dokončil nový film Tlmočník, Jiří Menzel ho dostane k 80. narodeninám (+ VIDEO)
Stallone, Seagal, Van Damme, Lundgren a Schwarzenegger
Hannah Montana: Komu naprší do nosa, musí ísť domov medzi sliepky
lifestylerss
Slovensko bude mať prvý komiksový film s názvom Parralel!
Krav Maga pomáha ženám brániť sa pred násilníkmi, naučiť sa ju môžete na FitBioExpo!
Zoznamovať deti s pravidlami cestnej premávky je potrebné už od malička. Ako na to?
Poppers: droga alebo afrodiziakum?
Venušine guličky - čo krok, to slasť!
Malý penis. Pravda o mužskom "centre"
Zoznamovať deti s pravidlami cestnej premávky je potrebné už od malička. Ako na to?
Slovensko bude mať prvý komiksový film s názvom Parralel!
Dnes štartuje Festival Divadlo CS, na ktorom uvidíte päť úspešných českých predstavení!
Krav Maga pomáha ženám brániť sa pred násilníkmi, naučiť sa ju môžete na FitBioExpo!