text

Vyhnite sa chybám pri využití POP / POS materiálov, môžu mať vplyv na predaj

Pridané: 10.02.2017 | Autor: Helmut_Zabal | Pridal: Medo

Point of Sale (miesto predaja) alebo Point of Purchase (miesto nákupu) označujú rovnakú vec, len jedenkrát z pohľadu obchodníka, druhýkrát z pohľadu zákazníka. Patria k základným materiálom podporujúcim predaj na mieste s ponukou produktov a služieb. Aby však tieto in-store kampane boli efektívne a prinášali žiaduce výsledky, je potrebné riadiť sa základnými pravidlami.


Materiál je dôležitýMateriál je dôležitý

V praxi stále narážame na situácie, kedy aj skúsení marketéri robia základné školácke chyby, a tým nielenže potenciál POP / POS nosičov nevyužívajú naplno, ale priamo ovplyvňujú efektivitu ich vplyvu. Dobre zvolené a zacielené POP / POS materiály dokážu upútať zákazníkovu pozornosť a ovplyvniť jeho konečné rozhodnutie o kúpe. Ponúkajú takmer neobmedzenú variabilitu využitia, záleží len na kreativite a dostupných technológiách. Pri realizácii dajte pozor na to, aby ste sa nedopustili základných chýb.

 

Lepšie dobre umiestnený klasický stojan než zle umiestnený vizuálny kreatívny nosič

Správne umiestnenie je kľúčovým atribútom ovplyvňujúcim úspešnosť. Pri hľadaní vhodného umiestnenia sa zamerajte na exponované miesta v rámci predajne. Ide o miesta, kde sa pohybuje najviac zákazníkov. Zamerajte sa na dôležité produktové sekcie a nosič umiestnite na začiatok alebo do prvej polovice v smere pohybu zákazníka. Tieto materiály tiež nie je vhodné umiestňovať v prvej tretine predajnej zóny, keď ešte zákazník nie je plne v nákupnom móde. V tejto časti nie sú kupujúci naklonení impulzným nákupom a vnímanie reklamných nosičov je podstatne nižšia. Tiež relevantná pozície by mala byť samozrejmosťou. Ak chcete pozornosť zákazníka prilákať k ponuke na nákup drogérie, neumiestňujte pútač do sekcie ovocie / zelenina.

 

Kľúčové sú farby

Majte na pamäti, že POP / POS materiály by v zákazníkovi mali aktivovať povedomie o značke a prepojiť ho s predchádzajúcou skúsenosťami a znalosťami. Vizuálne elementy sú dôležité, preto by mali byť dostatočne veľké, kontrastné a vyvedené vo farbách typických pre daný produkt a značku. Farby sú neoddeliteľnou súčasťou komunikácie značiek a sú kľúčové pre rozpoznanie daného produktu v mieste predaja.

 

Pozor na splynutie s pozadím

Dôležité je zasadenie reklamného nosiča do správneho prostredia. Nesústreďte sa preto len na poňatie samotného materiálu, ale vezmite do úvahy aj bezprostredné okolie, kde má byť umiestnený. Pozadie propagačných materiálov je nemenej dôležitou súčasťou prezentácie tovaru. Či bude pozadie čierne, biele alebo pestrofarebné, hrá veľkú úlohu. Dajte si tiež pozor, aby nosič nebol zhodný s farbou samotného produktu. Ak má napríklad produkt žltý obal a je umiestnený v regáli, vyvarujte sa nosičom žltej farby.

 

Účelnosť materiálu

POP / POS materiály môžu byť vyrobené z celej rady materiálov - papier, plast, kov alebo sklo. Poslednou dobou sú vďaka svojim praktickým vlastnostiam a variabilite využitia hitom reklamné nosiče z kartónu. Sú účelné, vhodné a 100% recyklovateľné. Inšpiráciu hľadajte u Paketo.one, špecialistu na POP/POS materiály z kartónu, lepenky a papiera. Majú k dispozícii veľmi flexibilný, vlastný vývojový a konštrukčný tím, ktorý používa najaktuálnejší špičkový softvér pre návrhy, konštrukciu a vizualizáciu POP / POS materiálov, obalov, vzoriek a ďalších kartónových a lepenkových výrobkov. V ponuke sú široké možnosti spracovania a tlač veľkého rozmeru vo fotografickej kvalite.

 

Vytlačiť Obľúbené Poslať Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme

Komentáre