5 krokov k úspešnej reštaurácii

Pridané: 13.06.2017 | Autor: Helmut_Zabal | Pridal: Medo

Hoteliérska činnosť asi nikdy nebola tak obľúbená ako v posledných niekoľkých rokoch. Jesť a piť totiž budú ľudia vždy, a tak tento odvážny krok v súčasnosti podniká kdekto. Málokto má však znalosti, financie a predovšetkým vôľu, aby svoju víziu dotiahol do konca. Aké sú hlavné predpoklady pre to, aby bola reštaurácia úspešná?


Dobrú chuťDobrú chuť

Poloha reštaurácie: Výhodná poloha reštaurácie je základným predpokladom pre vysokú návštevnosť. Ak nie ste teda viazaní na jedno konkrétne miesto, dajte si s výberom na čas. Všeobecne sa odporúčajú frekventované miesta ako hlavné námestie, hlavné dopravné tepny pod. Tu je však nutné sa pripraviť na vyššie náklady za prenájom priestorov. Na druhú stranu, nie vždy je centrálna poloha podmienkou k úspešnému prevádzkovaniu reštaurácie. Ak ponúknete hosťom príjemný personál a dobré jedlo, budú k vám chodiť, aj keď to budú mať trochu od ruky.

 

Personál: Každý v gastronómii vie, že kvalitný a skúsený personál je základom. Pred samotným otvorením teda vyberajte vašich budúcich zamestnancov starostlivo. Nebojte sa obvolať ich predchádzajúcich zamestnávateľov kvôli referenciám a na samotnom pohovore si všímajte to, ako konajú a ako sa správajú už od samého začiatku. Od personálu, ktorý bude obsluhovať hostí, je nutné chcieť hlavne priateľský a profesionálny prístup. Od personálu v kuchyni zasa kreativitu a chuť variť dobré jedlo z kvalitných surovín. Na zamestnancoch zároveň nešetrite. Nezabúdajte na to, že to sú hlavne oni, kto tvorí dôvody, prečo by sa k vám zákazníci mali vracať.

 

Načúvajte potenciálnym zákazníkom: Pred otvorením reštaurácie nie je na škodu spraviť menší prieskum v mieste, kde budete pôsobiť. Miestne usadlíci vám tak sami môžu napovedať, čo im tu chýba a čo by ocenili. Je len logické, že luxusná reštaurácia zameraná na francúzsku kuchyňu sa chytí lepšie vo väčšom meste ako na dedine a na dedine tamojší obyvatelia naopak ocenia poctivú slovenskú kuchyňu. Budúcim zákazníkom načúvajte a nedržte sa svojej vízie zubami nechtami.

 

Otvorte sa online marketingu: Podporiť predaj možno i všemocným nástrojom s názvom internet. Zaregistrujte svoje zariadenie na doménach sprostredkovávajúcich rozvoz jedál a umožnite na vašich webových stránkach objednávky online. Stále viac ľudí totiž radšej volí donášku pred samotným dochádzaním do reštaurácie. Pozitívne pôsobí aj neúčtovanie gastro obalov, vo ktorým jedlo doveziete či voľba obalov, ktoré nezaťažujú prírodu. Gastro obaly si môžete nechať vyrobiť na zákazku napríklad na Paketo.sk. Vhodné je uviesť do prevádzky aj stránky na sociálnych sieťach, kde môžete zdieľať najnovšie aktuality či pravidelne vypisovať denné menu. O ponuke sa tak dozvie ďaleko viac ľudí, ktorí majú navyše možnosť váš podnik hodnotiť.

 

Stavte na kvalitu: Už dávno neplatí, že je dôležité najesť sa hlavne lacno. Ďaleko viac ľudí dá prednosť kvalitne pripraveným pokrmom, aj keď to znamená priplatiť si pár eur. Zabudnite teda na polotovary a mrazené potraviny a vrhnite sa do domácej prípravy surovín. Starostlivo vyberajte aj dodávateľa. Využiť môžete napríklad miestnych poľnohospodárov a podporiť tak lokálny trh.

 

Vytlačiť Obľúbené Poslať Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme

Komentáre