Hovorte o tom, čo je tabu

Pridané: 21.11.2017 | Autor: Helmut_Zabal | Pridal: Medo

V každej spoločnosti existujú témy, ktorým sa vyhýbame. Každý o nich vie, ale ľudia onich väčšinounechcúhovoriť, ani o nich vedieť a to až dovtedy, kým ich problém priamo nezasiahne. Vtedy však už na rozhovor môže byť neskoro.

 

Tabu?Tabu?

VstrednejEurópe sa napríklad často stretávame sosituáciou, kedy sa v rodine nebo v pracovnomkolektívenachádza človek závislý na alkohole, ale pokiaľ nezačne byť jeho stav, aj so svojimi následkami neudržateľný, problému sa jeho okolie nevenuje.

 

Podobne ťažké je čeliť vlastným tajomstvám a minulosti, nehovoriac o tom, že u nás je tabu aj vlastná sexualita a skryté túžby. A potom je tu smrť, prežívanie smútku a vyrovnávanie sa so stratou, ktoré môže s človekom poriadne zamávať. Nebolo by preto lepšie o veciach hovoriť otvorene a nahlas? Nepomohlo by to ľuďom samotným alebo celej spoločnosti? 

 

Na snahu otvárať tabuizované témy nadviazala napríklad aj televízna stanica Spektrum. Tá začala koncom októbra vysielať vlastný program O tabu bez tabu, v ktorom otvára rôzne témy, ktoré bežne prehliadame. Hneď po tomto programe, každý piatok o 23:55 hod., nasleduje O tabu bez tabu - hovorme o ňom, kde sa alkoholizmu, sexuálnej identite a iným podnetom venuje Peter Radnai, bývalý novinár CNN a súčasne tvorca obsahu televíznych kanálov v Maďarsku, spolu s odborníkmi. S terapeutmi, psychológmi a adiktológmi rozoberá v každej epizóde rôzne pohľady nielen na spomínané fenomény, ale aj na atypický model rodiny, závislosti na drogách a obdobie depresie.

 

Nakoľko je zatiaľ u nás tabu aj návšteva psyhoterapeuta či psychológa, nazeraním na dnešné problémy a snahou o nájdete riešenia chcú v programe naznačiť, že nie je hanba sa zdôveriť a vyhľadať pomoc. Pretože o duševnom zdraví treba hovoriť rovnako. Vyrozprávať sa, poradiť sa a možno sa veci pozrieť len z iného uhlu predsa nemôže byť na škodu.

 

AMC Networks International (AMCNI) je globálna divízia AMC Networsk a dodávateľom uznávaných zábavných programov pre predplatiteľov vo viac ako 140 krajinách a územiach v Afrike, Ázii, Európe a Latinskej Amerike, AMC zahŕňa globálne značky ako SundanceChannel a MGM Channel, tak aj populárne kanáli s lokálnym významom a rôznorodým žánrovým zameraním. Viac informácií nájdete na www.amcnetworsk.com/amcni

 

O spoločnosti AMC Networks:

Spoločnosť AMC NetworksInc (NASDAQ: AMCX) sa už viac ako 30 rokov venuje produkcii kvalitných filmov a programov, vlastní a prevádzkuje niekoľko populárnych a oceňovaných značiek v oblasti platenej káblovej televízie. AM, IFC, SundanceTV, WE tv a IFC Films produkujú programy, ktoré sú výrazné, zaujímavé, kultúrne relevantné a oslovujúce divákov napriek rôznymi spoločenskými skupinami. Spoločnosť prevádzkujú globálnu divíziu, AMC Networks International. Viac informácií nájdete na www.amcnetworks.com

 

Vytlačiť Obľúbené Poslať Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme

Komentáre