Maduar forever!?!!???

Pridané: 12.11.2007 | Autor: EvaBacigalova | Pridal: chris

Maduar sa opäť pokúša o comeback! Ak ste mali šťastie, tak ste na túto informáciu ešte nenarazili. Ak vás v tomto období sprevádza skôr smola,  už  vás šokovala aj správa, že „zakladajúci členovia skupiny získali štatút ambasádorov značky AUDI, ktorá sa stala generálnym partnerom albumu Maduar 007.

 

foto: www.maduar.skfoto: www.maduar.sk

Pre Maduar bol objednaný špeciálny model Q7 bielej farby s čiernym interiérom tak, aby bol v súlade so súčasným imidžom skupiny."

 

Človeku sa naozaj ani veriť nechce, že skupina, ktorej éra sa raz, navždy, definitívne a bezvýhradne skončila v minulom tisícročí, sa znova vynorí, tvrdí, že má čo ponúknuť a ešte to aj dovezie na luxusnom aute. Ale vezmime to po poriadku.

 

Bez Erikovho súhlasu

Za značkou Maduar sa dnes skrývajú /respektíve ostentatívne ukazujú/ už len bratia Juraj a Ladislav Matyinkóvci.  To, čo ponúkajú na siedmom albume Maduaru, sú len pozbierané najväčšie hity tejto skupiny z éry jej najväčšej slávy, pričom väčšinu z nich napísal dokonca ešte Erik Aresta.  Jeho bývalí kolegovia sa ani neobťažovali vypýtať si od neho súhlas na prerobenie skladieb „I Feel Good", „Do It", či „Anjel".

„Nehodlám to zatiaľ riešiť," vyjadril sa Erik. „Ale budem sviňa  - ak by sa niektorá pesnička chytila, prihlásim sa. Nebojím sa však, že by bola ich verzia „Anjela" pre rádiá zaujímavá. Ani mne sa nepáči. Nie som zaťažený na Barbaru Haščákovú, no taký hlas tu už jednoducho nie je. Oni zostali stáť kdesi v roku 1996, keď sa hrával eurodance."

 

Jednosmerný lístok do minulosti

Ak však trváte na novinke, jednu na albume Maduaru predsa len objavíte. Coververzia tanečnej odrhovačky „One Way Ticket"  je naspievaná neuveriteľne zlou angličtinou a nahratá vo zvuku, ktorý je v roku 2007 naozaj smiešny.  Ani sa veriť nechce, že ho Maduar nahrával vraj v jednom zo špičkových stredoeurópskych štúdií Sound And More vo Varšave. Podľa technického vybavenia je neuveriteľné, že tam dokázali vytvoriť taký mizerný zvuk.  Alebo že by klientovi, ktorý je  ochotný ich zaplatiť, potom urobili taký sound aký si len želá? Aj keď už dávno vyšiel z módy?

 

Vymyslená zlatá platňa

„Singel  One Way Ticket sa stal behom 4 týždňov najpredávanejším singlom na slovenskom trhu a medzinárodná spoločnosť IFPI plánuje vďaka týmto výsledkom dokonca obnoviť limit pre udelenie Zlatej platne za predaj singla!" tvrdia chlapci z Maduaru hrdo na svojich internetovských stránkach.

Ako obyčajne veľmi, ale naozaj veľmi veľmi preháňajú. IFPI /medzinárodná federácia fonografického priemyslu/ je kompetentná aj na Slovensku udeľovať zlaté, prípadne platinové platne za predaje hudobných nosičov. Single sa však v našej krajine prakticky vôbec nepredávajú, svetlou výnimkou bol len singel so superstarovskou hymnou „Kým vieš snívať", z ktorého sa predalo viac ako 100 tisíc kusov. „Vtedy sa zvažovalo, či nezaviesť samostatné pravidlá práve pre kategóriu singel, ale keďže išlo o jeden výnimočný prípad a nič nenasvedčovalo tomu, že v budúcnosti bude masový záujem o predaj singlov pokračovať, ostalo pri doterajšej metodike," poskytla nám vysvetlenie Monika Valentíková zo slovenskej pobočky IFPI. To znamená, že zlatá platňa sa u nás udeľuje za 3000 predaných exemplárov nosiča, platinová za 6000 kusov. „Skupina Maduar nás nepožiadala o certifikovanie svojich predajov. Keďže ich výrobcu nezastupujeme, nevieme sa vyjadriť k počtu predaných kusov singla „One Way Ticket" a IFPI tento predaj nijakým spôsobom necertifikovala. Ak by nás o vystavenie certifikátu požiadali, museli by preukázať počet predaných kusov, ktorý by bol ešte z našej strany dodatočne preverený," uzatvára Valentíková.  Uzatvoriť sa to dá polopatisticky aj inak - Maduar si informácie o skvelom predaji a potenciálnej zlatej platni jednoducho vymyslel.

 

Holding - to znie hrdo

Základná otázka však stále znie -  kto a hlavne prečo dal Maduaru peniaze na okázalú kampaň. Ak sa opäť odvoláme na ich internetovské stránky, nájdeme na nich vyčerpávajúcu informáciu:

„Je nám potešením oznámiť, že vydavateľstvo skupiny Maduar - M&M Brothers, s.r.o. sa stalo súčasťou novovzniknutého holdingu M&M Brothers Music Group, spolu so spoločnosťami M&M Brothers Music Entertainment a M&M Brothers Music International. Za financovaním holdingu stojí silná investičná spoločnosť EMPORA Capital, a.s., Ladislav a Juraj sú poverení riadením holdingu a zároveň sú aj jeho majoritnými akcionármi."

Ak sa pre zmenu pozrieme do registra obchodných spoločností, zistíme, že za honosnými názvami M+M Brothers Music Entertainment a M+M Brothers Music International sú dve klasické „eseročky" s imaním 200 tisíc korún, pričom obe vznikli 18.8.2007!!!! Okrem bratov Matyinkóvcov je spoločníkom  v oboch aj akciová spoločnosť Empora Capital. „Silná investičná spoločnosť" vznikla pre zmenu v máji 2007.

Snáď len nedostatok jej skúseností môže ospravedlniť samovražedný ťah - investovať do nákupu množstva billboardov po celom Slovensku avizujúcich návrat Maduaru a jej partnerstvo so značkou Audi. Alebo že by potreboval niekto len preprať peniaze??

 

Ambasádori prichádzajú /na Audi/

Tomu by sa ešte celkom dalo rozumieť. Ale prečo sa s treťotriednou skupinou Maduar spája luxusná firma Audi je najväčšou záhadou celého tohto príbehu.  K dobrým mravom dobrých značiek patrí, že sa prezentujú prostredníctvom dobrých mien - na Mercedesoch jazdia chlapci z No Name, Šarkan, či Richard Muller,.  Renault sa dohodol na spolupráci s Anettou Langerovou,  chlapci z Desmodu používajú Suzuki. A to sú všetko, prosím pekne, ľudia z aktuálnej šoubiznisovej prvej ligy. Bolo by preto celkom zaujímavé vedieť ako ukrkali bratia Matyinkóvci zodpovedných ľudí v Audi, aby sa stali „ambasádormi tejto značky".  Stopa, zdá sa, vedie k moderátorovi televízie Markíza Rasťovi Žitnému. Ten sa angažoval v prospech Maduaru už pred pár mesiacmi. Využíval svoje kontakty v printových médiách a ponúkal Matyinkóvcov na rozhovor kde sa dalo. Asi nie náhodou je mediálnym partnerom nových maduarovských produktov aj televízia Markíza.  Rasťo má byť aj so svojou spolumoderátorkou Mariannou Ďurianovou krstným otcom albumu, a v neposlednom rade - keď sa Rasťo fotí v nejakom aute, je to Audi.  Možno  sa naozaj stačí prihovoriť na oddelení propagácie za svojich kamarátov, presvedčivo vysvetliť, že sú to chodiace legendy, ktoré sa predsa nemôžu vyvážať v Daewoo Tico a vec je vybavená. 

Pomôžu však všetky tieto svojské a extrémne drahé spôsoby upozorňovania na existenciu Maduaru jej skutočnému návratu na scénu? Dúfajme, že nie.  V opačnom prípade budeme musieť rozbehnúť ďalšiu podpisovú akciu medzi občanmi tejto krajiny - nielen za záchranu druhého dôchodkového piliera, nielen za existenciu viacerých zdravotných spoločností, ale aj za definitívne poslanie Maduaru do histórie. My eurodance zombie  na slovenskej scéne nechceme!!!

 

P.S.

S tým Audi na mieru presne podľa vkusu Matyinkovcov to predsa len nebude také vážne. Podľa našich informácií ho majú k dispozícii len v deň konania nejakého eventu. Ráno si auto vyzdvihnú,  po akcii ho nepoškodené musia vrátiť. Vzhľadom na biedny záujem o koncerty Maduaru, bude jeho opotrebovanie  len nepatrné J) Ale pozor - Maduar sa už čoskoro „chystá zavítať do väčšiny okresných miest." Buďte v strehu.

Vytlačiť Obľúbené Poslať Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme

Komentáre

user avatar
adka | 03.02.2009 09:51:53 Reagovať
http://s6.bitefight.cz/c.php?uid=101974
user avatar
PeterTarasovic | 14.09.2008 20:44:05 Reagovať
Fantasticky clanok, Evi! :D :D
user avatar
chris | 18.12.2007 12:35:45 Reagovať
no... nechcem robit reklamu, ale teraz som videl. Obdivuhodne, ze niekto nieco tak zle, dokaze urobit.
user avatar
 | 19.11.2007 11:10:01 Reagovať
Dobry den p. Bacigalova, po precitani Vasho prispevku by som rad upravil niektore Vase tvrdenia na pravu mieru Ad: Bez Erikovho suhlasu Na albume 007 sa nachadza 15 skladieb, z ktorych 1 je vylucne autorskym dielom p. Arestu a na dalsich 2 sa podielal ako spoluautor. Dalsich 9 skladieb je vylucnym autorskym dielom p. J. Matyinku a zvysne 3 su coververzie inych autorov. Myslim, ze terminom vacsina ste sa nechali trochu uniest. Co sa tyka suhlasu, iste viete, ze p. Aresta je clenom SOZA, takze ak v diele nedoslo k ziadnemu autorskemu zasahu, tak jeho suhlas nie je potrebny, dava ho miesto neho SOZA. Je vsak nevyhnutne ho uviest ako autora na vsetkych nalezitych vystupoch, co sa aj udialo, takze p. Aresta moze byt skor spokojny, kedze mu z kazdeho pouzitia jeho diel bude vyplatena autorska odmena. Ad: Jednosmerny listok do minulosti Pokial mam spravne informacie, tak ste moderatorkou, resp. ste nou boli, preto ma prekvapuje ze ste takou odbornickou na anglictinu a aj na kvalitu zvukoveho zaznamu. Bohuzial (pre Vas) tu mam mailove reakcie na singel One way ticket z roznych kutov sveta (vratane anglicky hovoriacich) a ziadna vyhrada k anglictine nebola. Ale budiz. Co sa tyka zvukovej kvality, tak mame od odbornej verejnosti uplne ine spatne vazby, preto bez komentara. Ad: Vymyslena zlata platna Tato informacia je opat skreslena. Skupina maduar je momentalne asi jedinou skupinou, ktora vydala singel aj vo forme nosica (dokonca aj vo vinylovej podobe). U maduaru sa jedna o standard, ktory bol dodrziavany uz aj v minulosti. Kedze predchadzajuce single maduaru sa vzdy dobre predavali (zlaty Do it, ci platinove Mystic party) a za prve 4 tyzdne sa predalo 150 singlov One way ticket (co je na sucasny stav predaja singlov skvele), islo zo strany vydavatelstva o prezistenie informacie, aky je aktualny limit na udelenie Zlatej platne za predaj singla. Kedze IFPI uz predaj singla ako nosica vobec neeviduje, rozhodli sa, ze v pripade dosiahnutia 500 ks predanych nosicov zvazia udelenie Zlatej platne za predaj singla. Na zaver podotknem, ze cisla, ktore uvadzate Vy su za predaj albumu., co je uplne nieco ine. A este nieco, je samozrejme, ze sa pre ucely udelenia Zlatej platne predkladaju doklady potvrdzujuce dosiahnuty predaj, ale az ked je to aktualne – ak Vas to potesi, od stanovenej hranice uz nie sme az tak daleko. Ad: Holding to znie hrdo Ked je uvedene ze, sa jedna o novovzniknuty holding, preco je pre Vas prekvapujuce, ze spolocnosti vznikli 18.8.2007? Ved preto je NOVOvzniknuty, ze vnikol len nedavno ... A co s tym ma spolocne datum zalozenia EMPORA Capital a.s.? Keby ste si uz dali trochu viac namahy (pricom na zostavenie tohto clanku jej bolo urcite nemalo) tak by ste vedeli, ze predmetnej akciovke predchadzala dlhorocna historia inej silnej spolocnosti. Na Vasom mieste by som vsak trosku vazil slova, co sa tyka prepierania penazi, moze to mat pre Vas trestopravne dosledky. A ekonomicke hodnotenia Vam tiez ako moderatorke velmi neprisluchaju – ani co sa tyka zakladneho imania, ani co sa tyka ucelnosti vynalozenych prostriedkov. Uz len dodam, ze predmet cinnosti tychto spolocnosti vobec nesuvisi s aktivitami skupiny maduar, takze by bolo fajn keby ste sa najblizsie lepsie informovali. Ad: Ambasadori prichadzaju Neprinalezi mi hovorit ani za predstavitelov Audi, ani za p. Zitneho. Ku kvalite a zarucenej doveryhodnosti tejto casti prispevku (resp. k P.S. tejto casti prispevku) staci povedat asi len tolko - Audi Q7 bielej farby bolo objednane priamo z vyroby pre skupinu maduar a je jej neustale k dispozicii. S tym, ze pre ucely vystupeni ma skupina k dispozicii este aj dalsie auto - Audi A6 Allroad ciernej farby, ktore ako ste v prispevku spravne poznamenali: „Ráno si auto vyzdvihnú, po akcii ho nepoškodené musia vrátiť“ Takze ste opatovne boli asi nedostatocne informovana ... ( Inak zaujem o vystupenia skupiny je dostatocny, takze A6 je vyuzivana takmer kazdy vikend. ) Co k Vasmu prispevku dodat? Je zaujimave, ako tendencne a skreslene podavate informacie, ktore su vacsinou jednostranne a obcas aj vymyslene resp. neoverene. O to viac, ze prave Vy obvinujete maduar z vymyslov. Z kazdeho Vasho riadku srsi nesmierna zloba a agresivita. Ak sa Vam nepaci tvorba skupiny, tak Vas nikto nenuti, aby ste ju pocuvali. Ani mne (a asi ani nikomu) sa nepacia vsetky slovenske resp. zahranicne skupiny. Zaraza ma vsak, kolko energie ste museli vynalozit, aby ste dokazali vyprodukovat taku sprsku invektiv a utokov voci maduaru. Na druhej strane ma tesi, ze ste si aspon pozreli ich webstranku. A co sa tyka Vas ako osoby, zabudli ste sa pochvalit, ze ste to boli prave Vy, kto tohto „danceflooroveho zombieho“ zo vsetkych sil propagoval vo svojej relacii v jednom nemenovanom radiu, ze ste boli velmi rada krstnou mamou prveho album v roku 1994 a tiez spolu s dalsimi deviatimi moderatormi aj krstnou mamou tretieho albumu v roku 1996. Je zaujimave, ze vtedy Vam znacka maduar tak neprekazala a nevadilo Vam prizivovat sa na jej medializacii. Ak Vam vsak momentalne skupina maduar tak velmi lezi v zaludku, skuste si prosim Vas najblizsie lepsie zosumarizovat fakty a mozno by bolo slusne sustredit sa len na skupinu a upustit od invektiv na adresu externych subjektov (Sound and More, Audi, p. Zitny, Empora a pod) len preto, ze na rozdiel od Vas je pre nich znacka maduar aj v sucasnosti akceptovana a tvorba skupiny sa im paci. S pozdravom Gabriel Csitari – manazer skupiny maduar P.S.: 1 poznamka aj pre prispievateov - HD CAM znamena v tomto pripade High Definition Camera, v Prahe boli v case natacanie klipu len dve taketo kamery (na Slovensku ziadna), takze tocit svadbu HD CAM-om by vyslo asi trochu draho . A na Slovensku sa s nou skutocnej tocilo po prvykrat.
user avatar
Nikto | 18.01.2008 10:44:16 Reagovať
tomuto ujkovi by metoo mali vyplatit honorar.... a podakovat za spolupracu. A uz islo to trestne oznamenie? Alebo zase len trepal ujko do vetra??? Inak pan Csitari asi vemli zlahka ovlada pravo... co sa tyka suhlasu autora o pouzite jeho diela, nie je to celkom tak ako si ujko predstavuje. Ale vysvetlovat sa tu asi nic neoplati. Maduar a ich fans, ziju v inom svete :-) van vej tykyt.... a ten zvuk je hrozny, neuveritelne hrozny... To ste si robili sami, alebo vam niekto pomahal????
user avatar
chris | 19.11.2007 12:38:39 Reagovať
Mohli ste nám poslať svoj "prispevok" by sme ho uverejnili ako regulérnu reakciu na náš článok. Ak dovolíte jednu vašu reakciu by som si dovolil zmazať: Zbytočne tu zaberá miesto. Čo sa týka názorov p. Bacigalovej, úplne s nimi súhlasim. Ak dovolíte, môže mať niekto aj iný názor, ako manažér, členovia a priaznivci skupiny Maduar. HD kamera ma naozaj pobavila. Aj keď je takmer nepodstatná... V marci 2006 som s HD kamerou točil aj ja.... v BA. To už vtedy nebol žiadny objav :-) Za MeToo Oto Novák.
user avatar
csitari | 19.11.2007 14:31:32 Reagovať
na nazor ma samozrejme kazdy pravo, ale druha vec je, ked sa sa neoverene a skreslene informacie prezentuju ako fakty. To uz nie je vec subjektivneho nazoru ale ide o objektivnu demagogiu. Ked sa Vam nepaci tvorba skupiny, ani ja, ani nikto iny Vam to nebude zazlievat. Avsak v predmetnom clanku islo predsa len o cosi viac. Inak na HD CAM - e sa kludne mozete zabavat, tato skratka sa totiz pouziva aj pri DV CAM-och so zaznamom na harddisk, ktore su bezne dostupne aj v nasich koncinach. Takze by ste si v tomto smere mohli spravit trochu jasno. Zopakujem, ze v pripade o ktorom je rec islo o kameru z High Definition rozlisenim (a s moznostou zaznamu aj na harddisk). Napriek tomu nikto netvrdil, ze ide o objav ?!?, faktom vsak zostava, ze videoklip sa s nou na Slovensku natacal po prvykrat. Inak je polutovaniahodne, ze napriek jasnemu preukazaniu, ze zo strany p. Bacigalovej islo o zmes lzi a polopravd, s jej vyjadreniami v prispevku suhlasite. S pozdravom Gabriel Csitari
user avatar
Nikto | 18.12.2007 09:59:23 Reagovať
HD kamera je kamera s velkym rozlisenim. 1080 x... Ale to vam nemusim urcite vysvetlovat :-) Ci sa zaznamenava na HardDisk alebo pas, na tom nie je ziadny podstatnejsi rozdiel, pan Csitari. Len sa chcete urobit dolezitejsi... a hlavne dolezitejsiu vasu UPLNE zbytocnu kapelu Maduvar. Vlastne nie uplne. nejake diskoteky na dedinach vas urcite radi privitajuuu
user avatar
Freya | 12.11.2007 16:48:28 Reagovať
stačí poznať správnych ľudí, na správnych miestach, a aj album máš. Nie je to jediný príipad v našich končinách...
user avatar
Nikto | 12.11.2007 09:58:27 Reagovať
Citujem: 20. 3. 2007 prichádzajú z Prahy do Bratislavy režisér, kameraman a technik postprodukcie, aby sme si spolu prešli priestory, v ktorých sa bude točiť a rozhodli, či nenahradiť filmovú technológiu záznamu záznamom na HD CAM. Po obzretí lokácií padlo rozhodnutie točiť na HD CAM, produkcia má 3 dni na to, aby zabezpečila pre termín natáčania HD CAM kameru aj s optikami, čo nebolo vôbec jednoduché - na území Čiech a Slovenska sú zatiaľ len dve (obidve v Prahe). hehehe....HD CAM sa tocia bežne už aj svadby  Neviem čo tu trepú o nejakej výnimočnosti... Citujem: 24. - 26. 3. točíme klip ku skladbe One way ticket. ..... záberov s technológiou HD CAM, ktorú sme na Slovensku použili ako prvý.. ... to je blbosť až na povalu......  ako takmer všetko čo sa "hovorí" o tejto úžasnej kapele v poslednej dobe... to si asi vymýšľajú sami...
user avatar
ssl1 | 12.11.2007 17:48:52 Reagovať
ale vsak neni HD CAM ako HD CAM, nemozes porovnavat kamerku za cca 40-50 tisic s ktorou sa tocia svadby (nejaky HD Panasonic) na 1080i rozlisenie, co sa da uz dnes za rozumnu cenu kupit ... a porovnavat to s profesionalnou HD kamerou s velkym snimacom a profi optikou. To je ako porovnavat 10 megapixelovy maly fotacik SONY s profesionalnou zrkadlovou NIKON ktory ma tiez 10 megapixlov. Oba maju 10 mpx, s oboma sa fotia aj svadby. Ale rozdiel tam je znacny :-)
user avatar
Nikto | 12.11.2007 22:30:33 Reagovať
... este skor ako Maduar objavili HD Cam :-) to som len tak.. Inak obraz na tom "videoklipe" je standardne !Made In Slovakia" tak o com to je. HD alebu S Vhs... vsetko je aj tak o objektivoch, a hlavne kameramanovi....
user avatar
 | 02.04.2008 23:37:31 Reagovať
user avatar
hrnco | 02.04.2008 23:37:31 Reagovať
... ze kvoli jednej vete sa tu natahujete. Proste to bola HD Cam a niekto to tam tak napisal. Je mozno fakt ze je to blba poznamka, ale nepisal to zrejme vyrobca tej kamery s ktorou sa tocilo... on by ju zrejme opisal tak, aby sa na to uz nedalo nijako protiargumentovat... A osobne mam dojem, ze je privelmi odvazne napisat do komentara text "za metoo", lebo metoo ma desiatky zamestnancov a nemam dojem, ze "za metoo" moze niekto odtial naozaj reagovat... nemyslite ? ...nebola aj toto taka chyba typu "HD CAM" na ktoru tu tolko vypisujete ? ci trebalo taky detail ako napr.: HD CAM XF1546dD ? ...Preco potom nenapisal za (napr) 3 clenov z metoo... ale napisal celkovo "za metoo"... akoby siel za kazdym zamestnancom metoo.
ninusak | 12.11.2007 13:15:27 Reagovať
Pre mna je az neuveritelne,ze na Slovensku sa este stale deju podobne veci.....ako im vobec mohol vyjst album?!Nemam sice vysoku mienku o slovenskom ,,soubuznise,, ale aj tak si myslim,ze na toto-teda Maduar nie sme odkazani.Ale ktohovie,rada si pockam ako to cele dopadne.