Šalátové hviezdy

Pridané: 19.04.2011 | Autor: Mika | Pridal: rookie

Najmä počas teplých dní je šalát ideálnym hlavným jedlom, ktoré je nízkokalorické a ľahko stráviteľné.

 

šalátšalát

Z tohto dôvodu by preto mali šaláty hrať hlavnú úlohu vo väčšine diét! Okrem vitamínov a minerálov väčšina šalátov obsahuje tiež kyselinu listovú, ktorá pomáha udržiavať a dokonca aj zlepšovať pamäť. Rovnako je známe, že kyselina listová je dôležitá pre tehotné ženy a ženy, ktoré sa snažia otehotnieť. Čím je farba šalátu sýtejšia, tým je v jeho listoch viac betakaroténu, ktorý nás okrem iného ochraňuje pred rakovinou a aterosklerózou. Misa čerstvého šalátu tiež funguje ako príjemný prostriedok na upokojenie.


Pochutia si aj oči!
Nebojte sa zelenej nudy na tanieri! Šaláty hýria oveľa zaujímavejšími farbami ako je monotónna zelená! Šalát radicchio má úžasnú bordovobielu až bordovomodrú farbu a napríklad lollo rosso je fialový. Veľmi pestré sú aj chute šalátov. Rímsky šalát chutí ako mandle, čakanka je príjemne horkastá, rovnako aj šalát dubolistý a rukola má pikantnú príchuť. Je len na vás, ako si farby a chute nakombinujete.

 

Aby bol gastronomický zážitok čo najväčší, pripravte si chutnú zálievku. Niekedy stačí šalátové korenie zakvapnuté olivovým olejom. Zapamätajte si, že olej je priateľ, voda nepriateľ šalátu! Zálievok je nekonečne veľa - od tých sladkých, cez kyslé, pikantné, horkasté až po slané. Svoje chuťové poháriky môžete poštekliť aj ťažšími dressingami z kyslej smotany či majonézy. Tie samozrejme nie sú prípustné v prípade, ak šalátiky chrumkáte s cieľom zbaviť sa pár kíl. Naopak, aj v prípade diéty si môžete šaláty dochutiť krutónami z bagety, mozzarelou alebo iným ľahkých syrom a grilovanými kuracími prsiami.

 

Hlávkový šalát - najznámejší šalát v našich končinách si so sebou ešte stále ťahá zlé meno z minulosti. Šalát ochutený vodou, octom a cukrom kraľoval väčšine nedeľných obedov. Nič iné sme pred rokom ´89 nepoznali. Zbavte sa predsudkov! Hlávkový šalát si zaslúži našu pozornosť! Obsahuje neuveriteľné množstvo minerálnych látok a vitamínov a jeho listy sa až z 90 % skladajú z vody. Z tohto dôvodu má šalát len minimálne množstvo kalórií. 

 

Rukola - v krajinách ako je Grécko, Taliansko a Francúzsko neexistuje väčšia šalátová hviezda! Využite aj vy potenciál tejto aromatickej rastlinky! Rukola, ktorá na prvý pohľad pripomína listy púpavy obsahuje veľké množstvo vitamínu C a betakaroténu. Zvyšuje chuť do jedla a prečisťuje krv a pečeň. Rukolu môžete variť, restovať a samozrejme servírovať čerstvú. Či už v šalátoch, na pizzy, obložených chlebíčkoch, pri mäse alebo v polievkach a cestovinách, všade vynikne jej atraktívna jemne pikantná až oriešková chuť.

 

Polníček - určite ho poznáte z pochúťok, ktoré ste si dopriali na dovolenke v oblasti Stredomoria. Naša kuchyňa sa s polníčkom ešte len zoznamuje. Šalát má malé aromatické lístky, ktoré majú orieškovú príchuť. Polníček je mimoriadne bohatý na horčík, ktorý pôsobí proti stresu ale aj na ostatné minerálne látky a vitamíny. Táto zmes prírodných látok posilňuje srdce, podporuje tvorbu krvi, zvyšuje výkonnosť a vitalitu, posiluje imunitu a sliznice. Polníček je biologicky významnejší ako hlávkový šalát!

 

Na záver si to zhrňme: vždy, keď budete ohrňovať nos nad tanierom plným šalátových listov, spomeňte si na to, že už jedným obedom urobíte veľmi veľa pre svoje zdravie! Nezaťažíte tráviaci trakt, schudnete, dodáte svojmu telu potrebné vitamíny a minerály a posilníte svoju pamäť. A samozrejme si výborne pochutíte!

 

Vytlačiť Obľúbené Poslať Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme

Súvisiace články

Komentáre